מרכזיות החשמל בחיינו

המתקנים הראשונים לייצור חשמל הגיחו לעולם בשנת 1831 ומאז תחום זה צבר תאוצה, וייצור חשמל והפקתו הפך גורם מרכזי בחיים שלנו, עד כדי כך מרכזי החשמל בחיינו שהעולם המודרני אותו אנו מכירים לא היה מתאפשר. כיום החשמל מניע את כל המשק – תעשיה, רחובות, בתים, רכבות מחשבים, כבישים ורמזורים, ובעצם כמעט כל דבר בחיינו נוגע בו. אנו שמים לב למרכזיותו של החשמל בחיינו בעיקר בהפסקות חשמל, אז מורגש חסרונו וחשיבותו הרבה. 

כמה מילים על זרם ישר

המכשירים הראשונים לייצור חשמל פותחו בתחילת המאה ה – 19, מתקנים אלו ייצרו זרם ישר במתח גבוה. בעצם מדובר בצבירתם של מטעני חשמל סטטי, והובלתם בכיוון מסוים. החוקרים גילו שבעזרת מגנט ותיל מוליך ניתן לייצר מתח חשמל ובהמשך להפוך אותו לזרם חשמל. הדינמו היה הגנרטור הראשון שהיה מסוגל לספק חשמל לצריכה. 

מכשירי החשמל של אז די דומים בעקרון פעולתם לאלו שמיוצרים כעת. עד היום דינמו גנרטורים מספקים את רב צריכת החשמל. הדינמו הראשון יצר מתח חליפין בהתאם לקוטביות המגנט, בהמשך חוקרים שינו את קוטביות המגנט על ידי מחלף זרם וכך בעצם נשמר כיוון זרם החשמל דרך הכבל וכך בעצם הומצא הזרם הישר. 

גנרטורים כיום

כיום בבתי עסק, מטוסים, אניות, רכבות, בתי חולים ובכל מקום בו דרושה אספקת חשמל סדירה ימצא גנרטור לזרם ישר. תפקידו של הגנרטור לדאוג לאספקת חשמל סדירה אל כל המכשירים המחוברים אליו ובמקרים בהם הגנרטור נועד לגיבוי של מערכת אספקת החשמל  הסדירה, הגנרטור יכנס לפעולה במצב של נפילות מתח או הפסקות חשמל. 

ישנם גנרטורים גדולים וחכמים שיודעים להיכנס לפעולה בעת הצורך באופן אוטומטי וישנם כאלו שצריך להניע אותם באופן ידני, עלי ידי משיכת כבל או סיבוב מתנע בעת הצורך. 

חברת גנרטורים מומלצת

מחפשים כתובת למציאת פתרון מקצועי ואמין לגנרטורים? חברת ניק מערכות מציעה מערכות לאספקת חשמל וגנרטורים ניידים, לבית לעסק ולכל מטרה. נשמח לייעץ ולכוון אתכם למערכת שתענה על הצרכים שלכם בשגרה ובחרום . לחצו כאן לקבלת מידע נוסף והתרשמות או צרו קשר בטלפון  03-7707131

גנרטור לזרם ישר
סגירת תפריט
ייעוץ בוואטסאפ
דילוג לתוכן